seznam článků

6 principů pilates v Plzni

2017-06-29 12:43:34 Andrea Černá
Posílení celého těla

Pilates cvičí na celém světě miliony lidí. Populární je především v USA, Německu a Velké Británii. Populární je také v České republice. V západočeské metropoli se cvičí v Pilates Plzeň.

Cílem cvičební metody, kterou vyvinul německý sportovní instruktor Joseph Pilates v polovině 20. století, je posílit svaly, zlepšit kontrolu nad tělem a zvýšit ohebnost.

Cvičení s dokonalým výsledkem

"Po deseti lekcích se budete lépe cítit, po dvaceti lekcích budete lépe vypadat, po třiceti lekcích budete mít nové tělo," říkal Joseph Pilates. Jeho slova platí dodnes.

"Cvičení pilates, přestože se na první pohled může zdát jednoduché, dokáže celé tělo dokonale protáhnout a posílit, připomíná Irina Dostalíková, instruktorka klasické metody z plzeňského studia pilates. "Kromě svalového zpevnění zvyšuje také ohebnost, napomáhá pohyblivosti kloubů a odstraňuje bolesti zad."

Pilates

Šest principů pilates

* soustředěnost pohybu

* řízený pohyb

* pohyb vycházející ze středu těla

* plynulost pohybu

* přesnost pohybu

* dýchání

Americká inspirace pro Evropu

Původně se pilates cvičilo pouze ve specializovaných studiích v New Yorku, kam se Joseph Pilates přestěhoval po 2. světové válce. Jeho následovníci ho rozšířili po celém světě a vytvořili několik programů pro různé účely. 

Dnes se pilates cvičí ve fitness centrech pod vedením sportovních instruktorů a také ve zdravotnických zařízeních pod dohledem fyzioterapeutů. Záleží na tom, zda chcete dobrou kondici nebo potřebujete zlepšit své zdraví.

Kromě tradiční formy pilates se cvičení kombinuje s mnoha jinými systémy. Prvky jógy využívá yogilates, nejnovější medicínské poznatky zapracovává Menezesova metoda, na rehabilitaci se zaměřuje Stott pilates a tak dále.

Stroj kontroluje správné cvičení

Základem pilates zůstává kontrolovaný pohyb vycházející ze silného středu těla. Cvičí se na speciálních strojích. Na rozdíl od fitness, kdy cvičenec pracuje jen s váhou svého těla, je pilates díky strojům přesnější. Znamená to, že fitness je potřeba provádět přesně, což zvládnou jen zkušení sportovci pod stálým dohledem trenéra, kdežto pilates precizně zvládají i nezkušení cvičenci po krátkém zaškolení. Trenérské vedení není na škodu v jakém koliv sportu, tedy ani v pilates. 

Ve strojích jsou zabudovány pružiny a svaly jim kladou odpor. Jak roste síla svalu, cvičenec používá stále silnější pružiny. Jedná se tedy o plynulou zátěž, která je šetrná ke kloubům a šlachám. 

Na základní sadě cvičebních strojů se dělá 550 variant cviků, při nichž se komplexně propracovává celé tělo. Dalších 34 cviků mimo stroje, jen na zemi, slouží jako doplňkové cvičení v době, kdy je člověk mimo posilovnu či fitness studio - doma nebo v přírodě.

Nejznámější je reformer, lavice s pojízdným segmentem ve vodorovném rámu. Další cvičební stroje jsou označovány jako cadillac (trapeze table, trapézový stůl), high chair (vysoká židle), wunda chair (židlička), baby chair (dětská židle), ladder barrel (barel se žebříkem), spine corrector (step barrel, opravář páteře), magic circle (kouzelný kruh), guillotine tower (gilotinová hrazda), pedi-pole (tyč se zavěšenými pružinami) a arm chair (křeslo).

Časem se vedle velkých cvičebních strojů začaly využívat i jednodušší pomůcky, které ovšem stejně jako stroje umožňují přesné kontrolované pohyby. Dnes využívají instruktoři a jejich klienti malé medicinbaly, velké fitbaly, pěnové válce, rotační disky a cvičební gumy.

Pilates Plzeň

Adresa: K Jezu 20

Otevírací doba:  úterý 8:30-9:30 h, čtvrtek 18:30-19:30 h

Cena lekce: 100 Kč

Diskuze

Fotografie:



Pojištění od Hyperfinance cestovní pojištění, úrazové pojištění a další