seznam článků

Jako ryba ve vodě

2014-08-12 00:08:38 KOUPÁNÍ.cz
Léto je v plném proudu a většina z nás se po urputných hodinách v zaměstnání jistě těší na odpolední relax u vody.

Ne všichni si však vodní odpočinek představujeme jen jako válení se na dece a sporadické smočení kotníků. Pro ty, kteří nelení a chtějí si vylepšit kondičku, vypracovat postavu či si jen tak zacvičit a zlepšit náladu, mám zde pár rad a triků, jak na to.

V případě, že uvažujete o oprášení starých plaveckých brýlí a chystáte se k jezeru zdolat prvních pár metříků nebo již jste nadšenými plavci, směle dále! Plavání je samo o sobě velmi zdravým a přirozeným typem pohybu a je často doporučováno jako rekondice po úrazech či jako kompenzační sport např. při běhu, kdy posílíte zanedbávané svalové partie, zregenerujete se a ulevíte zejména namáhaným kloubům a zádům. Pro začátečníky je zejména důležité, aby své síly hned ze startu nepřecenili a vybrali si takový styl, který jim bude nejlépe sedět, a postupně pilovali techniku. Zpočátku plavte volným tempem, postupně zrychlujte, přidávejte si i vzdálenost a snažte se trénovat alespoň 3krát týdně. Sami rychle uvidíte, jak rychle se zlepšujete.

Pokud je vám třeba inspirace, zkuste sledovat sportovní sázení na bet365, kde se dozvíte aktuální výsledky nejen z plaveckého světa. Tomu určitou dobu kralovala několikanásobná přemožitelka kanálu La Manche, devětatřicetiletá česká reprezentantka Yvetta Hlaváčová. Rodačka z Boskovic se může pyšnit celou řadou ocenění, titulů a rekordů. Během své kariéry překonala 60 českých rekordů, dosáhla na 102 titulů mistryně ČR (82x v bazénovém a 20x v dálkovém plavání) a jako první Češka zaplavala dvoustovku volně pod 2 minuty. Je také držitelkou rekordu v nejdelší říční plavbě a to neuvěřitelných 142,2 km a zlatým písmem do historie plavání se zapsala 5. srpna 2006, kdy během obousměrné přeplavby lamanšského průlivu vytvořila na cestě z Anglie do Francie nový ženský světový rekord časem 7 hodin 25 minut a 15 sekund. Za tento přínos sportu byla o dva roky později uvedena do mezinárodní plavecké síně slávy.

O horkou novinku ve světě plavání se však postarala jiná plavkyně, opět s českými kořeny. Američanka Katie Ledecká dohmátla o 29 setin dříve cíle než kdokoli před tím na trati 400 m kraul a stala se novou světovou rekordmankou a zároveň i majitelkou světových maxim na nejdelších bazénových tratích.

Obě tyto velezkušené bojovnice oplývají spoustou tipů a nápadů, jak vylepšit kondici a vytrénovat se k obrazu vysněnému. Yvetta radí, že je třeba na sobě pracovat každý den, alespoň tu půlhodinu. Ovšem není nejlepší, abyste se upnuli pouze k jednomu druhu aktivity, ať už je to běh, plavání, nebo tanec. Střídejte činnosti, co to dá, vaše tělo bude perfektně vybalancované a dokonale uvolněné zároveň. Sama Hlaváčová řadě lidí, kteří se snaží zhubnout a zpevnit si svou postavu, vřele doporučuje plavání spolu s aqua fitness.

Toto posilování ve vodě je naprosto jednoduché a jeho obrovskou výhodou je to, že jej zvládne kdokoliv a v každém věku. Jedná se o nenáročné a efektní cviky, které na naše svalstvo kladou ve vodě zvýšenou zátěž, aniž by namáhaly klouby. Úvod zahajte lehkým zahřátím a až po několika minutách se vrhněte do posilování jednotlivých partií. Od prostého kroužení horních i dolních končetin, zakopávání, předkopávání, rotace trupu k výpadům. Vaší fantazii se meze nekladou, poohlédněte se na internetových stránkách po sestavě, která vám přijde nejvíce vhod, a pusťte se do toho. Na závěr určitě nezapomeňte na pořádný strečink.

Diskuze

Fotografie:



Pojištění od Hyperfinance cestovní pojištění, úrazové pojištění a další